Τα οφέλη για την επιχείρηση και τους εργαζόμενους από την αξιοποίηση των εταιρικών παροχών και οι σύγχρονες λύσεις διαχείρισης εταιρικών εξόδων. Γιατί η επιχειρηματική κερδοφορία συνδέεται άρρηκτα με την ικανοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού.

Στα 31 του ο Dan Price, CE0 της Gravity Payments, μια εταιρείας αξίας πάνω από 1 εκατομμύρια δολάρια με περίπου 2.000 υπαλλήλους στο δυναμικό της, ήταν ήδη δισεκατομμυριούχος. Όμως το 2015 μια συζήτηση έμελλε να αλλάξει για πάντα τον τρόπο που έβλεπε τον κόσμο: η φίλη του Βαλέρια, με ετήσιο εισόδημα 40.000 δολάρια, του εξομολογήθηκε τη δυσκολία της να ανταπεξέλθει στις οικονομικές απαιτήσεις της καθημερινότητας. Κατανοώντας βαθιά το ζήτημα της κοινωνικής ανισότητας, ο Dan Price αποφάσισε να αυξήσει άμεσα τον μισθό των υπαλλήλων του σε μίνιμουμ 70.000 δολάρια ετησίως. Το αποτέλεσμα; Περίπου7 χρόνια μετά οι αποδόσεις της Gravity Payments παρουσιάζονται σε μεγάλο βαθμό βελτιωμένες, γεγονός που συνδέεται άμεσα με την ισχυροποίηση της δέσμευσης του ανθρώπινου δυναμικού στην εταιρεία. Ωστόσο, η εργασιακή αποδοτικότητα δεν σχετίζεται μόνο με τον μισθό. Ένας από τους τρόπους που οι επιχειρήσεις αυξάνουν τα κίνητρα των εργαζομένων τους είναι οι εταιρικές παροχές. Μάλιστα, όπως επισημαίνει και ο Τριανταφύλλος Μπεργελές, Commercial Director της Up Hellas, ο εργαζόμενος προτιμά τις παροχές από τη μικρή αύξηση των μικτών αποδοχών, ειδικά όταν τα προνόμια είναι πραγματικά χρήσιμα και customized.

Οι επιχειρήσεις εντάσσουν πια τις παροχές αυτές στην πολιτική τους για να προσελκύσουν εργατικό δυναμικό δημιουργώντας μια ασφάλεια στον εργαζόμενο, δηλώνει στο Finance-Pro η Γεωργία Κατσιρούμπα, Γενική Διευθύντρια της HELLENIC FOOD VOUCHER SERVICES IKE.

Απαραίτητες οι εταιρικές παροχές στην προσέλκυση του εργατικού δυναμικού
Όπως προκύπτει από την έρευνα του Ομίλου Adecco Exploring Workers Professional Aspirations που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2022 με πάνω από 1.300 εργαζόμενους και 155 εταιρείες σε 16 χώρες, το 72% των εταιρειών θεωρεί πως ο μισθός συνιστά τον κύριο παράγοντα πρόσληψης αλλά μόνο το 53% των εργαζομένων συμμερίζεται την παραπάνω άποψη. Η ατμόσφαιρα στον χώρο εργασίας και οι ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη και ανέλιξη ακολουθούν στις προτιμήσεις των υπαλλήλων, αποδεικνύοντας πως οι εταιρικές παροχές -δηλαδή το σύνολο αγαθών ή υπηρεσιών που προσφέρει ο εργοδότης στο ανθρώπινο δυναμικό του εκτός του μισθού τους, στοχεύοντας στη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους – συνιστούν ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επιχείρηση.

Χρήστος Γκότσης
Head of Finance Greece, The Adecco Group
«Οι εταιρείες επιθυμούν μέσω των παροχών που προσφέρουν να συνεχίσουν τον κύκλο της επιτυχίας και της παραγωγικότητας, διατηρώντας τα υπάρχοντα ταλέντα και επενδύοντας σε προσέλκυση νέων»

Οι παροχές θα προσελκύσουν καλύτερους εργαζόμενους και θα τους κρατήσουν κοντά στον οργανισμό για μεγάλο χρονικό διάστημα, αποκομίζοντας τα οφέλη ενός υγιούς, παραγωγικού και ικανοποιημένου ανθρώπινου δυναμικού, επιβεβαιώνει ο Θανάσης Παλταδάκης, CFO της Randstad Hellas. Η τάση των προσλήψεων της αγοράς αυξάνεται και οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται να προσλάβουν ταλαντούχους εργαζόμενους επισημαίνει ο Τριανταφύλλος Μπεργελές αναφέροντας χαρακτηριστικά πως σύμφωνα με την Έρευνα Προοπτικών Απασχόλησης του Ομίλου της ManpowerGroup για το Α’ τρίμηνο του 2022 οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης ανέρχονται σε +16%. Μιλώντας για έναν «κόσμο της εργασίας» που συνεχώς αναδιαμορφώνεται, βρισκόμαστε στη στιγμή που οι εργαζόμενοι «επαναξιολογούν» τις ευκαιρίες στην αγορά εργασίας, αντιλαμβανόμενοι ότι έχουν περισσότερες επιλογές στη διάθεσή τους, σημειώνει ο Χρήστος Γκότσης, Head of Finance Greece στην The Adecco Group.

Κάθε εργαζόμενος θέλει να αισθάνεται ότι η δουλειά του εκτιμάται, ότι είναι σημαντικός για την εταιρεία του και οι παροχές αποτελούν μια απόδειξη ότι η επιχείρηση είναι εκεί για να καλύψει ανάγκες τόσο για τον ίδιο όσο και για την οικογένειά του, μας λέει η Δέσποινα Μπαρδακίδου, HR Manager της Entersoft. Η επιπλέον παροχή σε είδος 300 €/ ετήσια/εργαζόμενο είναι οι δωροκάρτες (Gift Cards MasterCard) που λειτουργούν σαν κίνητρο αύξησης της αποδοτικότητας του εργαζομένου και αποτελούν ένδειξη της φροντίδας του εργοδότη προς αυτόν, μας πληροφορεί η Γεωργία Κατσιρούμπα. «Ο τζίρος τους διοχετεύεται στην αγορά με μία έξτρα αύξηση, καθώς η παροχή αυτή συνιστά κάτι επιπλέον από το εισόδημα του εργαζομένου», συμπληρώνει.

Τα είδη των εταιρικών παροχών και οι προτιμήσεις των εργαζόμενων
Ορισμένες εταιρικές παροχές καθορίζονται από το νόμο, όπως ασφάλιση αποζημίωσης εργαζομένων, ασφάλιση ανεργίας και, σύμφωνα με ορισμένους πολιτειακούς και τοπικούς νόμους, αναρρωτική άδεια μετ’ αποδοχών, δηλώνει ο Θανάσης Παλταδάκης. Οι στάνταρ παροχές προς τους εργαζόμενους περιλαμβάνουν bonus, πρόγραμμα ιδιωτικής ασφάλισης, κάρτες σίτισης, εκπτώσεις από συνεργαζόμενες εταιρείες και ευέλικτες μορφές εργασίας σημειώνει η Δέσποινα Μπαρδακίδου, συμπληρώνοντας ότι για πολλούς εργαζόμενους, και ειδικά για τους νεότερους, πολύ σημαντική παροχή αποδεικνύεται επίσης η χρηματοδότηση για περαιτέρω εκπαίδευση όπως μεταπτυχιακά προγράμματα, προγράμματα κατάρτισης και βελτίωσης δεξιοτήτων μέσω των οποίων θα εξασφαλίσουν την εξέλιξη της καριέρας τους σε ένα περιβάλλον που τους ενισχύει προς αυτή την κατεύθυνση. Αξίζει να αναφερθεί πως ορισμένες εταιρείες επιδεικνύουν ένα πολύ δημιουργικό και καινοτόμο πνεύμα στην προσπάθειά τους να δελεάσουν και να διατηρήσουν μεγάλα ταλέντα. Για παράδειγμα, η Target Corporation προσφέρει επαγγελματική καθοδήγηση, η Tom’s of Maine έχει ένα φιλικό προς τα κατοικίδια περιβάλλον εργασίας ενώ η Burton Snowsports προσφέρει σε κάθε εργαζόμενο ένα οικόπεδο με βιολογικό κήπο.

Τριανταφύλλος Μπεργελές
Commercial Director, Up Hellas
«Ο συσχετισμός παροχών και αποδοτικότητας των εργαζομένων είναι πολύ στενός, καθώς ο εργαζόμενος πλέον, αντιλαμβάνεται τη δυναμική του και ότι πραγματικά λειτουργεί προς όφελός του. Οι παροχές έχουν παγιωθεί στον χάρτη της απασχόλησης εργαζόμενου»

Οι παροχές, αν συγκαταλέγονται στις αφορολόγητες, συνιστούν ένα επιπλέον όπλο στη φαρέτρα των εταιρειών, αυξάνουν την διαπραγματευτική τους δύναμη και δεν επιβαρύνονται με το σημαντικό εργοδοτικό κόστος, επισημαίνει ο Τριανταφύλλος Μπεργελές. Η HELLENIC VOUCHER είναι μια νέα εταιρία στο χώρο παροχών προς τους εργαζομένους (διατακτικές, κάρτες σίτισης & Δωροκάρτες) και η μόνη ελληνική μας λέει η Γεωργία Κατσιρούμπα, υπογραμμίζοντας ότι το εγχείρημα ξεκίνησε λόγω της ανάγκης της ελληνικής αγοράς για τις συγκεκριμένες παροχές προς τους εργαζόμενους της, που δημιουργούν μια πιο παραγωγική σχέση μεταξύ εργοδότη και εργαζόμενου.

Ένα καλό πρόγραμμα παροχών βοηθά την επιχείρηση να προσελκύει και να διατηρεί ταλαντούχους και με κίνητρα ανάπτυξης ανθρώπους αναφέρει ο Θανάσης Παλταδάκης, CFO Randstad Hellas, επισημαίνοντας ότι αυτό οδηγεί σε πιο ευτυχισμένους και παραγωγικούς εργαζομένους και, τελικά, βοηθά την επιχείρηση να ευδοκιμήσει. Ανάλογα με τον οργανισμό και το είδος της εργασίας, οι παροχές προς τους εργαζομένους μπορεί να είναι αρκετά διαφορετικές αλλά παραμένει όμως κοινή η σχέση ικανοποίησης των εργαζομένων και αποδοτικότητας, η οποία δεν μεταφράζεται μόνο στην επίτευξη των βραχυπρόθεσμων στόχων της εταιρείας, σημειώνει ο Χρήστος Γκότσης.

Όπως προκύπτει από την έρευνα του Benify, του μεγαλύτερου πάροχου HR λύσεων με το μεγαλύτερο πόρταλ πακέτων αποζημιώσεων και παροχών, στην οποία συμμετείχαν 1.195 HR επαγγελματίες σε πάνω από 40 χώρες, οι δέκα παροχές που προτιμούν οι εργαζόμενοι είναι οι ακόλουθες: δωρεάν γεύματα, ταξιδιωτικές εκπτώσεις, υπηρεσίες υγείας & ευεξίας όπως μασάζ και γυμναστική, πακέτα ασφάλισης, συνταξιοδοτικό πρόγραμμα, φθηνότερες επιλογές μετακίνησης, ευέλικτο ωράριο, περισσότερες διακοπές και ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. Την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των εταιρικών παροχών καταλαμβάνει η ατμόσφαιρα `στην ομάδα, αφού η αποτελεσματική επικοινωνία με τους συναδέλφους καλλιεργεί το κατάλληλο κλίμα για την επιτυχή πορεία της εταιρείας αλλά και την προσωπική εξέλιξη του κάθε εργαζόμενου ξεχωριστά.

Ο συσχετισμός παροχών και αποδοτικότητας των εργαζομένων
Ο συσχετισμός παροχών και αποδοτικότητας των εργαζομένων είναι στενός, καθώς ο εργαζόμενος πλέον, αντιλαμβάνεται τη δυναμική του και το ότι πραγματικά λειτουργεί προς όφελός του μας λέει ο Τριανταφύλλος Μπεργελές, επισημαίνοντας ότι οι παροχές έχουν παγιωθεί στον χάρτη της απασχόλησης και συνεχώς θα ενισχύονται, κερδίζοντας την καρδιά του κάθε «απαιτητικού» εργαζόμενου. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη με τη συμμετοχή 700 ατόμων από το Ίδρυμα Κοινωνικής Αγοράς και το Κέντρο Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος στην Παγκόσμια Οικονομία του Πανεπιστημίου του Warwick στη Βρετανία, οι ευτυχισμένοι εργαζόμενοι στους οποίους δόθηκαν «προνόμια» όπως σνακ, παρουσίασαν έως και 20% αύξηση της παραγωγικότητάς τους συγκριτικά με τις ομάδες ελέγχου που δεν τους δόθηκαν αντίστοιχα προνόμια.

Ο συνδυασμός ενός ανταγωνιστικού πακέτου αποδοχών και παροχών επηρεάζει καθοριστικά την εργασιακή ικανοποίηση και το αίσθημα αφοσίωσης και εμπιστοσύνης στην εταιρεία, επιβεβαιώνει η Δέσποινα Μπαρδακίδου. Έκτος από τα βραχυπρόθεσμα παρατηρούμε περαιτέρω οφέλη, όπως υψηλότερα επίπεδα δέσμευσης, μεγαλύτερη ευημερία και βελτιωμένη εταιρική κουλτούρα, σημειώνει ο Χρήστος Γκότσης, προσθέτοντας ότι οι εργαζόμενοι που εργάζονται σε ένα τέτοιο περιβάλλον δεν είναι απλώς πιο αποδοτικοί αλλά τείνουν να παραμείνουν στις εταιρείες τους περισσότερο. Η μειωμένη εναλλαγή προσωπικού και διατήρηση των υφιστάμενων εργαζομένων συνιστά απόρροια της σταθερότητας και της ασφάλειας που νιώθουν οι εργαζόμενοι, μας εξηγεί ο Θανάσης Παλταδάκης. Ένα σταθερό πακέτο παροχών δίνει στους εργαζόμενους το ιδανικό περιβάλλον για να παραμείνουν παραγωγικοί, σημειώνει, συμπληρώνοντας ότι με τις παροχές οι άνθρωποι της εταιρείας δε χρειάζεται να ανησυχούν τόσο για την υγειονομική περίθαλψη, την αποταμίευση για τη συνταξιοδότηση, τη φροντίδα των παιδιών τους ή άλλες έννοιες και έτσι έχουν περισσότερη ενέργεια, διαύγεια και κίνητρο να δουλέψουν για την εταιρεία.

Γεωργία Κατσιρούμπα
Γενική Διευθύντρια, HELLENIC VOUCHER
«Ειδικά μετά την πανδημία και με την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του δημοσίου έχει αυξηθεί η ζήτηση των παροχών μας και από μικρομεσαίες επιχειρήσεις»

Η Δέσποινα Μπαρδακίδου, επισημαίνει ότι στην Entersoft οι παροχές πέρα από υλική ανταμοιβή δίνουν και ηθική ικανοποίηση στους εργαζόμενους και συνδέονται με την κατάκτηση των εταιρικών αλλά και των προσωπικών τους στόχων. Η εκπαίδευση των επιχειρήσεων προκειμένου να τους περάσουμε τα συνολικά οφέλη των παροχών είναι ένα από τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα στην HELLENIC VOUCHER, μας λέει η Γεωργία Κατσιρούμπα, τονίζοντας ότι η άψογη εξυπηρέτηση, η κατανόηση των παροχών, η αμεσότητα και οι ανταγωνιστικές προμήθειες, που χαρακτηρίζουν την εταιρεία, συνιστούν μια αλυσίδα παροχών «από την οποία όλοι βγαίνουν κερδισμένοι».

Η επίδραση της πανδημίας του Covid-19 στις συνθήκες εργασίας
Αναμφισβήτητα, η πανδημία επίδρασε καταλυτικά στις συνθήκες εργασίας καθώς οι εργοδότες προχώρησαν σε αναδιάρθρωση και περικοπή αμοιβών και παροχών, με σημαντικό αντίκτυπο στην παραγωγικότητα, τη δέσμευση και την ευημερία του ανθρώπινου δυναμικού. Σύμφωνα με την Έρευνα Εμπειρίας Εργαζομένων του 2021, από την WTW, για περισσότερους από τους εννέα στους 10 εργοδότες (92%) η βελτίωση της εμπειρίας των εργαζομένων θα καταστεί προτεραιότητα τα επόμενα τρία χρόνια.

Επιπλέον, η συνθήκη της πανδημίας του Covid-19 καθιέρωσε παγκοσμίως το μοντέλο της τηλεργασίας. Μάλιστα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της παγκόσμιας έρευνα της ΕΥ, 2021 Work Reimagined Employee Survey, εννέα στους δέκα υπαλλήλους επιθυμούν ευελιξία στον χώρο εργασίας και στο ωράριό τους ενώ περισσότεροι από τους μισούς (54%) είναι αποφασισμένοι να παραιτηθούν από τη δουλειά τους, εάν δεν εξασφαλίσουν τις συγκεκριμένες συνθήκες.

Απαντώντας στην ερώτηση του «τι είναι αυτό που αναζητούν οι εργαζόμενοι;», στις περιπτώσεις που το αντικείμενο της εργασίας το επιτρέπει, φαίνεται πως επιθυμούν να διατηρήσουν την ευελιξία στον τόπο και χρόνο εργασίας, επιβεβαιώνει ο Χρήστος Γκοτσης, επισημαίνοντας πως σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ομίλου Adecco η αποδοτικότητα του υβριδικού μοντέλου εργασίας «πέρασε το τεστ», με το 82% των εργαζομένων να λέει ότι η απόδοσή τους παρέμεινε ίδια ή βελτιώθηκε τους τελευταίους 12 μήνες κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Είναι πλέον κοινό μυστικό, ότι το θέμα των παροχών (και δη των αφορολόγητων), που μπορεί να προσφέρει μια εταιρεία στους εργαζομένους, δεν λείπει σχεδόν ποτέ από τη συζήτηση μιας νέας συνεργασίας/πρόσληψης, τόσο από πλευράς του εργοδότη, αλλά τώρα τελευταία πολύ έντονα και από την πλευρά του υποψήφιου εργαζόμενου, που έχει αντιληφθεί τη σημαντικότητα και τη δυναμική τους, μας λέει ο Τριανταφύλλος Μπεργελές, σημειώνοντας ότι το ίδιο ισχύει και για τους ήδη υπάρχοντες εργαζόμενους, που επιθυμούν να λάβουν κάποιο επιπλέον προνόμιο, που θα κινητοποιήσει/εμπλουτίσει την καθημερινότητά τους, στον εργασιακό χώρο.

Δέσποινα Μπαρδακίδου
HR Manager, Entersoft Group
«Η κουλτούρα της εταιρείας, η εξέλιξη του περιβάλλοντος εργασίας και των αναγκών των στελεχών μας είναι τα κύρια συστατικά στην επιλογή παροχών συμβατών με τις προσδοκίες για ένα εργασιακό περιβάλλον που προάγει τη μάθηση και την προσωπική ανάπτυξη»

Καθώς απομακρυνόμαστε από μια δύσκολη περίοδο με προκλήσεις χωρίς προηγούμενο, κάθε εταιρεία θα πρέπει να ξαναδεί μέσα από ένα νέο πρίσμα τις πολιτικές που εφαρμόζει για τη διατήρηση των εργαζομένων της, τονίζει η Δέσποινα Μπαρδακίδου, συμπληρώνοντας ότι η προσέλκυση και διατήρηση εργαζομένων ειδικά στο χώρο της πληροφορικής όπου παρατηρείται έλλειψη στελεχών, φαίνεται να συνιστά τη μεγαλύτερη πρόκληση.

Θανάσης Παλταδάκης
CFO Randstad Hellas
«Η διατήρηση του ανθρώπινου δυναμικού σημαίνει εξοικονόμηση πόρων από προσλήψεις και εκπαίδευση, λιγότερα λάθη ή προβλήματα, που συχνά προκύπτουν όταν οι εργαζόμενοι αποχωρούν»

Ενώ η προσφορά παροχών στους εργαζόμενους αυξάνει το λειτουργικό κόστος, τα μακροπρόθεσμα πλεονεκτήματα μπορεί να αντισταθμίσουν κατά πολύ αυτό το κόστος και να συμβάλουν στη συνολική επιτυχία, αναφέρει ο Θανάσης Παλταδάκης. Στην HELLENIC VOUCHER, οι παροχές μας καλύπτουν βασικές ανάγκες για τον εργαζόμενο και την οικογένειά του και έχουν σημαντικά οφέλη καθώς δεν είναι φορολογητέο εισόδημα για τον εργαζόμενο και επίσης δεν επιβαρύνονται με εργοδοτικές εισφορές και δηλώνονται ως παραγωγική δαπάνη για τον εργοδότη, μας πληροφορεί η Γεωργία Κατσιρούμπα, επισημαίνοντας ότι ειδικά μετά την πανδημία και με την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του δημοσίου έχει αυξηθεί η ζήτηση των παροχών τους ακόμα και από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. «Δεν πρέπει να παραλείψουμε ότι μεγάλο όφελος έχει και το δίκτυο συνεργατών μας, καθώς όλοι οι χιλιάδες δικαιούχοι των διατακτικών (132€ /μήνα/εργαζόμενο) τις χρησιμοποιούν σε αυτό με αποτέλεσμα αύξηση του τζίρου τους» συμπληρώνει.

Ελληνικές επιχειρήσεις: σε αναζήτηση σύγχρονων λύσεων διαχείρισης εταιρικών εξόδων
Η διαχείριση των εταιρικών εξόδων αποδεικνύεται ένας παράγοντας καθοριστικής σημασίας για τις εταιρικές παροχές αλλά και για τη γενικότερη ευρωστία μιας επιχείρησης. Σε έρευνα από την Edenred που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2017 μέσω online ερωτηματολογίου με τη συμμετοχή 288 επιχειρήσεων από όλη την Ελλάδα, το 95% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι ο τρόπος διαχείρισης των εταιρικών παροχών αποδεικνύεται «μεγάλης» ή «πολύ μεγάλης» σημασίας για τον οργανισμό τους. Οι πιο δημοφιλείς πρακτικές που εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις σήμερα είναι οι εξής:

Σε ποσοστό 57,6% , πάγια προκαταβολή από το λογιστήριο (μετρητά ή κατάθεση σε λογαριασμό του υπαλλήλου), σε ποσοστό 49,3% απολογιστικά -με τους υπαλλήλους να καλύπτουν αρχικά τα έξοδα και στη συνέχεια να συντάσσουν εξοδολόγιο για την αποζημίωσή τους. Υπάρχουν και πιο σύγχρονοι τρόποι διαχείρισης, όπως οι πιστωτικές κάρτες και οι κάρτες καυσίμων, που προτιμώνται από μικρότερο ποσοστό επιχειρήσεων, συνήθως συνδυαστικά με τους δύο προαναφερθέντες τρόπους. Όπως προκύπτει από την έρευνα της Edenred, οι κύριες προκλήσεις στη διαχείριση εταιρικών εξόδων, για τις ελληνικές επιχειρήσεις είναι η έλλειψη ελέγχου κατά τη χρήση πιστωτικών καρτών ή μετρητών, που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα υψηλά πιστωτικά όρια με ρίσκο τόσο για τον εργαζόμενο όσο και την επιχείρηση αλλά και οι χρονοβόρες διαδικασίες όταν απαιτείται η επιστροφή χρημάτων εξαιτίας λανθασμένων κινήσεων, που συνεπάγονται μείωση της παραγωγικότητας και δυσάρεστο κλίμα στο γραφείο.

Το λογισμικό παρακολούθησης δαπανών που βασίζεται σε τεχνολογία cloud συνιστά μια αξιόπιστη επιλογή. Με χαμηλότερο κόστος και περισσότερη καινοτομία από τις επιτόπιες λύσεις που βασίζονται σε υλικό/λογισμικό παλαιού τύπου, συνδέεται με αύξηση της παραγωγικότητας και εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος για την επιχείρηση και τους υπαλλήλους της. Εξάλλου, καθίσταται σαφές πως στη νέα ψηφιακή εποχή, η υψηλή γραφειοκρατία τίθεται στο περιθώριο και οι σύγχρονες λύσεις διαχείρισης των εταιρικών εξόδων λειτουργούν ως παράγοντας πρόοδου για τις ελληνικές επιχειρήσεις.