Η CaseWare International αποκαλύπτει την πρώτη στο είδος της Έκθεση για τις τάσεις των λογιστικών εταιρειών το 2022.
Εξαιτίας της αύξησης της τηλεργασίας που προκάλεσε η πανδημία, σχεδόν τα δύο τρίτα των λογιστικών εταιρειών σχεδιάζουν να υιοθετήσουν κάποια μορφή τεχνολογίας cloud τα επόμενα δύο χρόνια για να βελτιώσουν τις παροχές των λύσεων σε εικονικά περιβάλλοντα, τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα τους. Από αυτά, το ένα τρίτο επιταχύνει την εφαρμογή της συγκεκριμένης τεχνολογίας εντός των επόμενων 12 μηνών.
Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από τον κορυφαίο πάροχο λογισμικού CaseWare International, ο οποίος έθεσε στο ερευνητικό του μικροσκόπιο 3.095 επαγγελματίες λογιστές παγκοσμίως σχετικά με τις τρέχουσες προκλήσεις του κλάδου -από τη διαχείριση πρακτικής και την αλληλεπίδραση πελατών/συναδέλφων, έως την προσέλκυση κορυφαίων ταλέντων σε έναν όλο και πιο virtual κόσμο. Τα αποτελέσματα συγκεντρώνονται σε μια πρώτη του είδους Έκθεση Τάσεων 2022 για τις Λογιστικές Εταιρείες, η οποία είναι προσβάσιμη δωρεάν.
«Καθοδηγούμαστε από τις ανάγκες του κλάδου και αυτό που αντιλαμβανόμαστε από τη συγκεκριμένη έκθεση είναι ότι η απομακρυσμένη εργασία έχει επιταχύνει τη μετάβαση στο cloud, με αποτέλεσμα όσοι ασπάζονται τις νέες τεχνολογίες να έχουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», δήλωσε ο Dave Osborne, Διευθύνων Σύμβουλος της CaseWare. «Αυτό συνιστά μια σαφής ένδειξη ότι οι εταιρείες όλων των μεγεθών χρειάζονται εργαλεία που υπερβαίνουν την ασφαλή κοινή χρήση αρχείων και το cloud είναι η τεχνολογική λύση με την οποία οι τολμηροί στοχαστές εξοπλίζονται, προκειμένου να επιτύχουν αποτελεσματική συλλογική εργασία», υπογράμμισε.
Τα βασικά σημεία υπεροχής της τεχνολογίας cloud
Γιατί, όμως, η τεχνολογία cloud υπερτερεί; Για τους μισούς από τους ερωτηθέντες, τα οφέλη της περιλαμβάνουν την ευκολότερη συνεργασία και τη μείωση των σφαλμάτων, μέσω της τυποποίησης των διαδικασιών και των εργασιών. Το 45% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η τεχνολογία cloud βελτιώνει τις σχέσεις με τους πελάτες, ενώ το 41% πιστεύει ότι μέσω αυτής εξοικονομείται χρόνος και κόστος. Άλλοι αναφέρουν ως πλεονεκτήματα την πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο από οποιαδήποτε φορητή συσκευή, την αυξημένη ασφάλεια, τον μετριασμό του κινδύνου και την αύξηση της ευελιξίας και της επεκτασιμότητας, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της επιχείρησής.
«Ένας αυξανόμενος αριθμός εταιρειών αναγνωρίζει ότι η τεχνολογία cloud μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική, επιτρέποντας ακαριαίες, διαδραστικές επιθεωρήσεις δεσμευτικών εγγράφων που συνεχώς ανανεώνονται, έχοντας άμεση πρόσβαση στις παραδοτέες εργασίες -ώστε οι διευθυντές να μπορούν γρήγορα να ανακατανέμουν τις εργασίες μεταξύ του προσωπικού για να διασφαλίσουν ότι ο φόρτος εργασίας κατανέμεται ισότιμα- και απαντώντας στις ερωτήσεις των μελών της ομάδας σε πραγματικό χρόνο, ακόμη και σε διαφορετικές τοποθεσίες», δήλωσε ο Scott Epstein, Chief Product Officer της CaseWare.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το cloud δεν είναι η μόνη προηγμένη τεχνολογία που χρησιμοποιούν οι λογιστές στις πρακτικές τους. Το 90%των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν κάποια μορφή ανάλυσης δεδομένων για να αντλήσουν περισσότερες πληροφορίες από τα δεδομένα τους, ενώ περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες (51%) χρησιμοποιούν αυτοματοποίηση λογισμικού για να μειώσουν το χρόνο που ξοδεύουν σε επαναλαμβανόμενες εργασίες.
Οι μεγαλύτερες προκλήσεις του προηγούμενου έτους
Σε ό,τι αφορά τις μεγαλύτερες προκλήσεις διαχείρισης πρακτικών που αντιμετωπίστηκαν τον περασμένο χρόνο, σχεδόν οι μισοί (47%) των ερωτηθέντων επισημαίνουν νέους φορολογικούς νόμους, κανονισμούς και προθεσμίες που έφερε η πανδημία, ενώ το 43% αναφέρει τη χρήση νέων τεχνολογιών. Άλλοι αναδεικνύουν ως βασικές ανησυχίες την έλλειψη άμεσης διασύνδεσης με τους πελάτες, την προσαρμογή στην εξ αποστάσεως εργασία, τις απειλές για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και την εύρεση των κατάλληλων ταλέντου. Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες λένε ότι θα ήθελαν να έχουν μεγαλύτερη διαφάνεια στον φόρτο εργασίας των μελών του προσωπικού τους, όπως για το σε ποιες δεσμεύσεις αφιερώνει το προσωπικό τον περισσότερο χρόνο, ποιες εργασίες πραγματοποιούνται περισσότερο και πόσο αποτελεσματικά τηρούνται οι προθεσμίες. Θα ήθελαν επίσης περισσότερη διαφάνεια στις λειτουργίες και τις ροές εργασίας του αντικειμένου της εταιρείας τους, όπως την τρέχουσα κατάσταση των πολλών εργασιών που περιλαμβάνονται σε ένα έργο (είτε είναι ανοιχτές, μη ανατεθειμένες ή εκτός προθεσμίας, για παράδειγμα), είτε αλληλεπικαλύπτονται οι προθεσμίες είτε η εργασία μπορεί να ανακατανεμηθεί.
Οι περισσότεροι ερωτηθέντες (77 %) δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν μια λύση λογισμικού συνεργασίας για την επικοινωνία και την κοινή χρήση αρχείων με τους πελάτες. Ωστόσο, η πλειονότητα (57%) πιστεύει ότι η συνολική διαδικασία διαχείρισης των πελατών τους δεν είναι τόσο αποτελεσματική όσο θα ήθελε. Για ορισμένους, το εμπόδιο σχετίζεται με την εξεύρεση χρόνου για αξιοποίηση της τεχνολογίας ή την εσωτερική αντίσταση σε νέα εργαλεία.
Η εύρεση και η πρόσληψη των κατάλληλων ταλέντων είναι ένα κορυφαίο ζήτημα για τις λογιστικές εταιρείες, με το 94% των ερωτηθέντων να το περιγράφουν ως πρόκληση και το 42% να το χαρακτηρίζουν ως εξαιρετική πρόκληση. Σχεδόν εννέα στους 10 θεωρούν ότι η επαφή με το προσωπικό είναι είτε εξαιρετικά προκλητική είτε κάπως προκλητική.
«Όσο επιμένει ο COVID-19, η τεχνολογία, η εικονική συνεργασία και η προβολή θα συνεχίσουν να αποτελούν κορυφαίες προτεραιότητες για τους επαγγελματίες λογιστές», δήλωσε ο Epstein. «Δεδομένης της αποτελεσματικότητας που φέρνει το cloud και των πονοκεφάλων που εξαλείφει, οι λογιστικές εταιρείες που εξακολουθούν να εστιάζουν σε καθαρά τεχνολογικές προσεγγίσεις εσωτερικής εγκατάστασης είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υστερήσουν από τους ανταγωνιστές τους με δυνατότητα cloud».