Η More Than Tax προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σε μεγάλες αλλά και μικρές επιχειρήσεις, ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, όπως λέει στο Finance Pro η κυρία Λιαράκου. Με έμφαση πάντα στους ανθρώπους και τις ανάγκες τους.

Κα Λιαράκου υπάρχει η άποψη ότι ο λογιστικός κλάδος είναι κορεσμένος κι ότι τα περισσότερα γραφεία παρέχουν τις ίδιες υπηρεσίες. Τι σας οδήγησε να σκεφτείτε πως υπάρχει ‘άνοιγμα’ τέτοιο, ώστε να ιδρύσετε την More Than Tax;

Ο λογιστικός κλάδος είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την ελληνική κοινωνία και την οικονομία. Οι άνθρωποι του κλάδου υποστηρίζουν καθημερινά εκατομμύρια ανθρώπους στις μεταξύ τους συναλλαγές, αλλά και στις υποχρεώσεις τους έναντι του Ελληνικού Δημοσίου, μιας γραφειοκρατίας που διαχρονικά ξέρουμε όλοι ότι δεν είναι ιδιαίτερα εύκολη.

Η εμμονή στον τύπο και η συνεχής επανεκτέλεση ίδιων ή ταυτόσημων διαδικασιών που ζητούνται από τον πολίτη, οδηγεί πολλούς ανθρώπους να αισθάνονται σημαντική ψυχολογική πίεση στη συναλλαγή τους με το Δημόσιο, η οποία είναι προφανές πως μεταφέρεται και στους λογιστές.

Αυτό πολλές φορές οδηγεί στο λογικοφανές συμπέρασμα πως ο κλάδος είναι κορεσμένος, αλλά και ότι λίγο ως πολύ όλοι κάνουν τα ίδια πράγματα. Κι όμως, ούτε ο κλάδος είναι κορεσμένος, ούτε κανείς λογιστής είναι ίδιος με τον άλλο.

Η δουλειά μας βλέπετε είναι έντονα προσωπική, μιας και υποστηρίζουμε ανθρώπους.

Τα όνειρα και οι αγωνίες των οποίων κρύβονται μέσα σε αριθμούς και καταστάσεις. Βλέπετε, μπορεί ως κλάδος να αποτυπώνουμε τη ζωή, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις τη διαμορφώνουμε κιόλας. Είμαι στον κλάδο από το 1999 και μπορώ πια να πω μετά βεβαιότητας πως αυτό με έκανε να ιδρύσω τη MoreThanTax.

Ήθελα να δημιουργήσω κάτι που θα μου επέτρεπε να προσφέρω στους ανθρώπους υπηρεσίες ποιοτικές, ανταποδοτικές, δοσμένες με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν να τις κατανοήσουν και το κυριότερο να τις χρησιμοποιήσουν για να βελτιώσουν τη ζωή τους. Αυτό είναι το συστατικό στοιχείο μας. Η έμφαση στους ανθρώπους και τις ανάγκες τους.

Και αυτό θα είναι πάντα το πρώτο μας μέλημα.

Οι άνθρωποι βέβαια είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι με τα οικονομικά τους. Πόσο δύσκολο είναι να τους συμβουλεύετε για τα φορολογικά τους ζητήματα;

Το να δώσεις στους ανθρώπους το κάτι παραπάνω, να τους ηρεμήσεις και να τους κάνεις να σε εμπιστευτούν είναι μια δύσκολη εξίσωση. Είναι μάλιστα απολύτως φυσιολογικό να υπάρχει ένα λογικό άγχος όταν μιλάμε για χρήματα, αφού αυτά αφορούν την ευημερία ή και την επιβίωση ακόμη, σε ένα περιβάλλον που συνέχεια αλλάζει μιας και εκδίδονται ετησίως δεκάδες νόμοι και εκατοντάδες εγκύκλιοι. Μάλιστα πολλές φορές η πίεση είναι τέτοια, που καλούμαστε να παίξουμε -μέσα σε πολλά εισαγωγικά- το ρόλο του ψυχολόγου ή του εξομολογητή αν θέλετε, αφού για να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας, πρέπει ο πελάτης να μας πει κάθε δυνατή πληροφορία, ώστε να έχει τη βέλτιστη καθοδήγηση έναντι όλων των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις. Κι ακριβώς αυτό είναι και το κλειδί που βοηθά στο να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη τους. Τους εξηγούμε πάντα πως αυτή είναι μια επαναλμβανόμενη διαδικασία για εμάς που αντιμετωπίζουμε συνεχώς. Συνεπώς, έχουμε όλες τις γνώσεις και την εμπειρία για να καθοδηγήσουμε στα επιθυμητά αποτελέσματα, ενώ βέβαια, επειδή θέλουμε πάντα να είμαστε στην αιχμή του κλάδου μας, επενδύουμε συνεχώς σε υποδομές, ανθρώπους και κατάρτιση. Αυτή η προσέγγιση μας οδηγεί να βελτιωνόμαστε συνεχώς και κυρίως να μας συστήνουν οι πελάτες μας, κάτι που θεωρώ την ύψιστη διάκριση, μιας και σημαίνει πως παρά τις όποιες δυσκολίες, έχουμε κερδίσει με τη σκληρή μας δουλειά, την εμπιστοσύνη τους.

Κατανοώ αυτά που λέτε, αλλά θα επιμείνω λίγο. Τι εννοείτε ότι δημιουργείτε νέες υπηρεσίες για τους πελάτες σας; Δεν είναι συγκεκριμένες οι υποχρεώσεις τους έναντι του Δημοσίου;

Προφανώς και κάθε τι που κάνουμε απορρέει από μια νομοθετική διάταξη την οποία εφαρμόζουμε τόσο στο γράμμα, όσο και στο πνεύμα της. Ο τρόπος όμως οργάνωσης, διαχείρισης και κυρίως το πως τελικά αυτό παρουσιάζεται και εξηγείται στον πελάτη, είναι το σημαντικό.

Όταν ‘πακετάρεις’ μια υπηρεσία, πρέπει να σκεφτείς στην ουσία ποιο πρόβλημα καλείσαι να λύσεις και σε ποιους ανθρώπους. Για παράδειγμα, ένα από τα προβλήματα της εποχής μας, είναι πως δεν υπάρχει διαθέσιμος χρόνος, αλλά κι ότι οι μετακινήσεις τον μειώνουν σημαντικά. Για το σκοπό αυτό, λίγο πριν την πανδημία δημιουργήσαμε μια σειρά εξ αποστάσεως υπηρεσίες για τις οποίες βραβευτήκαμε μάλιστα πέρυσι, όπως το Digital Accounting, η Ψηφιακή Συνεργασία, και η Online Συμβουλευτική, τα οποία βέβαια φάνηκαν πολύ χρήσιμα, όταν αυτή ξέσπασε λειτουργώντας ως επιταχυντής εξελίξεων, οι οποίες όμως βρήκαν την MoreThanTax απόλυτα έτοιμη. Αυτή η προσέγγιση μας βοήθησε επίσης να επεκταθούμε σε ακόμα περισσότερους πελάτες εκτός Αττικής στην οποία εδρεύουμε. Συνεπώς, με τις ψηφιακές υπηρεσίες, καταφέραμε να συναλλασόμαστε ευκολότερα με ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε προσωπικά, αλλά μας έμαθαν πια μέσα από τις πλατφόρμες που δημιουργήσαμε, ενώ καταφέραμε να βοηθήσουμε κυρίως μικρές επιχειρήσεις που δεν ήταν όσο ψηφιακά έτοιμες είναι οι μεγαλύτερες. Παράλληλα, έγινε ακόμα πιο εύκολο να υποστηρίζουμε Έλληνες του εξωτερικού, μια αγορά που με ενδιαφέρει πολύ, αφού πιστεύω πως για να σταθεί ξανά στα πόδια της η Ελλάδα, πρέπει να διατηρήσουμε τους δεσμούς τους με την πατρίδα, ώστε να τους είναι πιο εύκολο να επιστρέψουν σε αυτήν. Οι άνθρωποι που έφυγαν από τη χώρα τη δεκαετία που μας πέρασε λόγω κρίσης, είναι από τα πιο δυναμικά και ενεργά κομμάτια της κοινωνίας μας, το οποίο στηρίζουμε εδώ και χρόνια, αφού εκπροσωπούμε αρκετούς φορολογικά, έχοντας αποκτήσει πια σημαντική εμπειρία στο χειρισμό των υποθέσεων τους.

Η εξοικείωσή με τις ψηφιακές υπηρεσίες σε συνδυασμό με την εμπειρία μας στην υποστήριξη εργασιακών θεμάτων, μας βοήθησε να υποστηρίξουμε τις επιχειρήσεις στον τρόπο λειτουργίας τους εντός πανδημίας. Μια πραγματικά δύσκολη κατάσταση, αφού οι συνθήκες άλλαζαν και αλλάζουν σχεδόν κάθε εβδομάδα. Επίσης, η εξυπηρέτηση ακόμα περισσότερων πελατών στον ιατρικό κλάδο έγινε δυνατή, ακριβώς χάρη σε αυτή την ψηφιοποίηση, αλλά και την καλή μας φήμη. Πλέον υποστηρίζουμε σχεδόν 120.000 παραπεμπτικά ετησίως για την πιστοποίηση των δαπανών από τον ΕΟΠΠΥ, ενώ οι επαγγελματίες που μας εμπιστεύονται μείωσαν την έκθεση τους σε rebate και τη φορολογική τους επιβάρυνση. Τέλος, πρέπει να σας πω ότι η ανάγκη των επιχειρήσεων για ποιότητα στο χώρο του λογιστηρίου, δεν μας κάνει να νιώθουμε απειλή. Αντίθετα, αγκαλιάσαμε την ευκαιρία και δημιουργήσαμε μια υπηρεσία ανεύρεσης, εκπαίδευσης και τοποθέτησης στελεχών σε λογιστήρια επιχειρήσεων, ενώ μετά την τοποθέτηση αναλαμβάνουμε τον έλεγχο των πεπραγμένων τους, ώστε η επιχείρηση να έχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Μπορείτε να μας δώσετε ένα πρακτικό παράδειγμα αυτών που μας λέτε;

Με μεγάλη μου χαρά. Καταρχάς ξέρουμε πόσο δύσκολη ήταν και συνεχίζει να είναι η λειτουργία των επιχειρήσεων λόγω της COVID-19. Στη MoreThanTax προσφέρουμε διαχρονικά υπηρεσίες υποστήριξης εργασιακών θεμάτων, τώρα όμως έπρεπε να ενισχύσουμε περαιτέρω τους δεσμούς εμπιστοσύνης μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών. Με τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων, εξασφαλίσαμε στους πελάτες μας, τη νόμιμη λειτουργία τους, υποστηρίζοντας τους να δημιουργήσουν το απαραίτητο Σχέδιο Λειτουργίας COVID-19 σε συνεργασία με εξειδικευμένο συνεργάτη σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας, ενώ ταυτόχρονα τους προσφέραμε σε τακτική βάση με απλοποιημένο τρόπο κάθε δυνατή πληροφόρηση για ενισχύσεις, νομοθετικές παρεμβάσεις και χιλιάδες εγκυκλίους που άλλαζαν και αλλάζουν συνεχώς. Την ίδια στιγμή που κάναμε αυτά, τοποθετήσαμε περίπου 20 λογιστές σε λογιστήρια επιχειρήσεων, τους οποίους βρήκαμε, κάναμε συνέντευξη και εκπαιδεύσαμε για να να μπορούν να ενσωματωθούν πιο γρήγορα . Ένα άλλο παράδειγμα που με κάνει να νιώθω και προσωπικά πολύ χαρούμενη, μιας και πιστεύω πολύ στο Brain Regain μια κατεύθυνση που μπορούμε να στηρίξουμε ακόμα περισσότερο με βάση τις νομοθετικές εξελίξεις των τελευταίων ετών. Πρόσφατα συμβάλλαμε στον επαναπατρισμό 20 Ελλήνων, οι οποίοι παλαιότερα εγκατέλειψαν τη χώρα μας λόγω κρίσης. Υποστηρίξαμε τη διαπραγμάτευση με την εταιρεία που προσέλαβε τους πέντε, την έναρξη νέας επιχείρησης σε επτά, την αγορά νέου ακινήτου σε δύο και την έκδοση των απαραίτητων εγγράφων για την οικογένεια του ενός. Τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, η περαιτέρω επέκταση μας στον κλάδο των των ιατρικών υπηρεσιών.

Η εξειδίκευση μας σε αυτόν και οι συνεχείς επενδύσεις μας επέτρεψαν να προσεγγίσουμε τα 120.000 διαχειριζόμενα παραπεμπτικά για λογαριασμό πελατών μας, ενώ πετύχαμε να μηδενίσουμε το Rebate και τη φορολόγηση για όσους ακολούθησαν ένα νέο πακέτο συμβούλευσης που εγκαινιάσαμε. Αυτό τους επέτρεψε να επανεπενδύσουν τα χρήματα αυτά σε καλύτερο εξοπλισμό και προσλήψεις νέων εξειδικευμένων στελεχών υγείας με αυξημένες απολαβές.

Μήπως όμως τις υπηρεσίες αυτές τις χρειάζονται κυρίως μεγαλύτερες επιχειρήσεις;

Κάθε επιχείρηση αναλογικά του μεγέθους της, χρειάζεται την αντίστοιχη υποστήριξη. Άλλωστε κάθε μικρή επιχείρηση, είναι μια εν δυνάμει μεγάλη, αλλά για να μεγαλώσει πρέπει να έχει την καλύτερη δυνατή υποστήριξη και πλήρως εξατομικευμένες υπηρεσίες.

Αν δηλαδή δεν πάρει το κάτι παραπάνω όσο είναι μικρή, δεν θα έχει την απαιτούμενη κερδοφορία για να μεγεθυνθεί με τις επενδύσεις που πρέπει να κάνει για να το πετύχει. Αυτό είναι και το moto μας στην MoreThanTax.

Να υποστηρίζουμε κάθε πελάτη το ίδιο, δίνοντας χρόνο για να καταλάβουμε τις ανάγκες του και πολλή προσπάθεια στο να του προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Παρότι οι σχέσεις είναι απολύτως επαγγελματικές, η προσωπική επαφή είναι πολύ σημαντική για εμάς. Είτε μικρή είτε μεγάλη επιχείρηση θα πάρει την ίδια υποστήριξη. Άλλωστε υποστηρίζουμε από ατομικές επιχειρήσεις ως Ανώνυμες Εταιρείες Δημοσίου Δικαίου με την ίδια επιτυχία, ενώ βέβαια ούτε ο γεωγραφικός παράγοντας είναι περιοριστικός για εμάς λόγω φαινομενικά διαφορετικών αναγκών των επιχειρήσεων αναλόγως του τόπου δραστηριοποίησης. Παρότι το πελατολόγιο μας είναι κυρίως στην Αττική, το 31% των πελατών μας είναι εκτός αυτής, τόσο σε Κεντρική Μακεδονία, Ήπειρο και Πελοπόννησο.

Μάλιστα. Και για να κλείσουμε τι πιστεύετε πως έρχεται στο μέλλον για τον κλάδο καταρχάς και εσάς ειδικότερα;

Η πλήρης ψηφιοποίηση των διαδικασιών αναμφίβολα. Θα ζήσουμε μια εποχή που όλα θα γίνονται μέσω του διαδικτύου, η οποία θα έρθει σύντομα, αν δεν έχει έρθει ήδη. Οι γεωγραφικοί και οι φυσικοί περιορισμοί που προκαλούν αυτοί θα εκμηδενισθούν.

Βέβαια το ελληνικό Δημόσιο δεν είναι εύκολο να φτάσει εκεί. Είμαστε δυστυχώς εθισμένοι στο να παράγουμε γραφειοκρατία, αλλά φαίνεται πως γίνεται σημαντική προσπάθεια για να αλλάξει αυτό. Εμείς όμως εκεί επενδύουμε. Στην πλήρη ψηφιοποίηση των διαδικασιών, ώστε όταν η χώρα φτάσει στο σημείο αυτό να είμαστε πολύ καιρό έτοιμοι. Αυτό βέβαια δεν το κάνουμε μόνο για να έχουμε τα πάντα ηλεκτρονικά. Ως MoreThanTax στοχεύουμε τον επιπλέον χρόνο που θα κερδίσουμε από κάθε διαδικασία να τον δώσουμε πίσω στους πελάτες μας για να έχουμε καλύτερη επαφή μαζί τους, ώστε να διαπιστώνουμε εγκαίρως τις ανάγκες τους για να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Αυτό έρχεται στο μέλλον λοιπόν. Η εξατομίκευση των υπηρεσιών μέσα από ψηφιακά συστήματα. Αυτό μάθαμε πια την τελευταία τριετία. Το είδαμε έγκαιρα, το δοκιμάσαμε μέσα στην πανδημία και βγήκαμε από αυτό καλύτεροι και πιο έτοιμοι από ποτέ. Και θα επενδύσουμε σημαντικά για να δημιουργήσουμε πολλές νέες υπηρεσίες, στις οποίες θα εκπαιδεύσουμε τους πελάτες μας για να τους ενδυναμώσουμε τόσο, ώστε να μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν στον μέγιστο δυνατό βαθμό.