Όλα τριγύρω αλλάζουν και τίποτα δεν μένει ίδιο. Παραφράζοντας λίγο το υπέροχο τραγούδι του Νίκου Παπάζογλου, όλα δείχνουν πως έχουμε μπει σε μια νέα πολύ ενδιαφέρουσα εποχή για τις οικονομικές διευθύνσεις. Η υγειονομική κρίση επιτάχυνε τις τεχνολογικές εξελίξεις και οδηγεί σε αλλαγές σε όλα τα επίπεδα. Περισσότεροι από 1.000 CFOs που μετείχαν σε πρόσφατη έρευνα της EY προβλέπουν πως οι οικονομικές διευθύνσεις θα είναι πολύ διαφορετικές στο μέλλον καθώς θα στραφούν σε ένα προς ένα πιο έξυπνο λειτουργικό μοντέλο.
Το 53% μάλιστα των CFOs πιστεύουν πως περισσότερες από τις μισές διεργασίες που σχετίζονται με τις χρηματοοικονομικές και εταιρικές αναφορές θα διεκπεραιώνονται από την Τεχνητή Νοημοσύνη μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι πως τα δύο τρίτα (66%) των στελεχών που συμμετείχαν στην έρευνα υποστηρίζουν ότι η ζήτηση για οικονομικές αναλύσεις και προγνώσεις που εστιάζουν στο μέλλον έχει αυξηθεί τους τελευταίους 12 μήνες. Ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Κωνσταντίνος Κόλλιας θεωρεί πως το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία ώστε η Ελλάδα να πρωταγωνιστήσει και να πάρει τη θέση που της αξίζει στο παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι.
Αρκεί να αφήσουμε, όπως λέει, πίσω μας όλες τις παθογένειες του παρελθόντος ως προς τη διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων. Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΟΒΕ, ο δείκτης οικονομικού κλίματος παρουσίασε σημαντική ενίσχυση και βρέθηκε στο υψηλότερο σημείο του ενδεκάμηνου. Καταγράφεται επίσης κάμψη της απαισιοδοξίας και δείχνουν να δημιουργούνται προσδοκίες βελτίωσης της δραστηριότητας το επόμενο χρονικό διάστημα. Φιλοξενούμε επίσης τις απόψεις οικονομικών διευθυντών εγνωσμένης αξίας. Ο Γιώργος Κουκουλάς, Senior Vice President Finance και Regional CFO Europe, MEA & Asia at Hasbro Inc. μας λέει πως oι CFOs θα κληθούν να παίξουν ηγετικό ρόλο στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό, την Επικαιροποίηση και Επαναπροσδιορισμό της Εταιρικής Κουλτούρας και τη δημιουργία Νέων Επιχειρηματικών Μοντέλων.
Ο Θεοχάρης Κουτιανούδης, Finance Manager Greece and Med Islands, GSK Consumer Healthcare, πιστεύει πως οι επιχειρήσεις που ηγούνται του ψηφιακού μετασχηματισμού θα αποκτήσουν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την κατανόηση και κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών. Ο Χρήστος Γεωργόπουλος, Chief Financial Officer της Galerie de Beauté θεωρεί πως η σύγχρονη οικονομική διεύθυνση καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα στις θεσμικές επιταγές, την εξωστρέφεια και την επιχειρηματικότητα.
Στο νέο τεύχος του FinancePro συνεχίζουμε να αναδεικνύουμε το θέμα των ESG, προσεγγίζουμε τη νέα κανονικότητα που δημιουργούν οι ηλεκτρονικές πληρωμές και αποτυπώνουμε τις απόψεις κορυφαίων στελεχών στον τομέα του τουρισμού και των μεταφορών. Έχουμε επίσης θέματα για Internal Audit & Compliance, Audit & Assurance, το προφίλ του σύγχρονου CFO καθώς και ενδιαφέροντα άρθρα από θεσμικούς παράγοντες και ανθρώπους της αγοράς. Καλή ανάγνωση.