Η Worldline Greece προσφέρει πρόσβαση σε κορυφαίες λύσεις πληρωμών και καινοτομίες που προσθέτουν αξία στις 130.000 συνεργαζόμενες επιχειρήσεις με νέους τρόπους πληρωμών, που χτίζουν εμπιστοσύνη και επιτρέπουν τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη.
Ο Ιωάννης Κιτιξής αναλύει στο FinancePro τα οφέλη που αποκομίζουν οι επιχειρήσεις από τη χρήση των υπηρεσιών της εταιρείας, εξηγεί γιατί είναι απόλυτα ασφαλείς οι συναλλαγές και μιλά για την ανάπτυξη των πωλήσεων μέσω διαδικτύου τα επόμενα χρόνια.
Μέσα στο 2022 ολοκληρώσατε την εξαγορά του Merchant Acquiring της Eurobank. Τι σηματοδοτεί αυτό το βήμα στη στρατηγική της Worldline;
Η Worldline ξεκίνησε πριν από περίπου δυο χρόνια την αξιολόγηση στρατηγικής επένδυσης στην Ελλάδα. Η ραγδαία αύξηση της αγοράς πληρωμών και το σταθερό οικονομικό περιβάλλον αποτέλεσαν το εφαλτήριο γι’ αυτή την απόφαση. Tον Δεκέμβριο του 2021, ανακοινώθηκε η σημαντική εξαγορά της Worldline με την απόκτηση του 80% της μονάδας υπηρεσιών αποδοχής και εκκαθάρισης συναλλαγών καρτών («PayCo») από την Eurobank.
Η Worldline Greece λοιπόν αποτελεί μία εκ των μεγαλύτερων εταιρειών αποδοχής και εκκαθάρισης συναλλαγών με κάρτες πληρωμών στην ελληνική αγορά. Η εταιρεία λειτουργεί από τον Ιούλιο, στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ της Εurobank και της Worldline.
Η εταιρεία συνδυάζει τα δυνατά σημεία και των δυο εταιρειών, προσφέροντας πρόσβαση σε κορυφαίες λύσεις πληρωμών και καινοτομίες που προσθέτουν αξία σε κάθε επιχείρηση, ανεξαρτήτως μεγέθους τους. Ήδη περισσότερες από 130.000 επιχειρήσεις (εκ των οποίων πάνω από το 50% είναι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα) απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα των προϊόντων και υπηρεσιών μας.
Λύσεις οι οποίες πιστεύουμε ότι είναι οι πλέον κατάλληλες για να βοηθήσουν την ελληνική αγορά στην περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα των πληρωμών χωρίς μετρητά.
Οι ηλεκτρονικές πληρωμές αποκτούν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων. Ποια είναι η θέση της Worldline στη νέα πραγματικότητα;
Η Worldline Greece ανήκει στην ευρύτερη οικογένεια της Worldline παγκοσμίως. Ακολουθούμε όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις ώστε να προσφέρουμε στους πελάτες/συνεργάτες μας νέους τρόπους πληρωμών, που χτίζουν εμπιστοσύνη και επιτρέπουν τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη.
- H Worldline με μια ματιά: #1 στην Ευρώπη, #4 στον κόσμο,
- 45 έτη+ εμπειρία/εξειδίκευση στον κλάδο των πληρωμών,
20.000+ Worldliners παγκοσμίως. H Worldline αξιολογεί συνεχώς τα δεδομένα και τις τάσεις της αγοράς ώστε να διαγνώσει τις ευκαιρίες στον κόσμο των πληρωμών σε ψηφιακό περιβάλλον.
Επενδύει στην εξέλιξη των υπηρεσιών της, ξοδεύοντας περίπου 15 εκατ. ευρώ κάθε έτος στο τμήμα R&D, αναπτύσσοντας νέες μεθόδους πιστοποίησης του πελάτη και πληρωμής μέσα από φωνητικές εντολές, βιομετρία χεριού κ.α. Θεωρούμε ότι η άνεση, η ευκολία πληρωμών και η ασφάλεια θα καθορίσουν την πορεία του κλάδου και δουλεύουμε ήδη πάνω σε αυτήν την κατεύθυνση.
Ο νέος ψηφιακός κόσμος ενέχει λοιπόν πολλούς κινδύνους. Οι λύσεις που παρέχετε εγγυώνται ασφαλείς πληρωμές και διαχείριση συναλλαγών;
Το θέμα της ασφάλειας είναι για εμάς υψίστης σημασίας. Ακολουθούμε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, τα συστήματά μας είναι αξιόπιστα και πληρούν τις πλέον αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας. Με γνώμονα τις ανάγκες των πελατών μας, αποδεχόμαστε όλες τις κάρτες Visa, Mastercard, Maestro και China Union Pay για πληρωμές με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες ή ψηφιακό πορτοφόλι. Αυτή την πολιτική ακολουθούμε και σε όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε. Οι υπηρεσίες μας καλύπτουν τους παρακάτω άξονες:
- Πληρωμές σε φυσικά καταστήματα: με τη νέα γενιά τερματικών Android POS
- Worldline Smart POS: Δυνατότητα μετατροπής του κινητού ή του tablet σε POS
- Ηλεκτρονικές πληρωμές: με αξιόπιστες λύσεις όπως το e-Commerce Gateway, το Payment Link και το Live Pay
- Υπηρεσία Άμεσης Μετατροπής Νομίσματος (DCC)
Δυνατότητα στους κατόχους πιστωτικών και χρεωστικών καρτών Visa/Mastercard που έχουν εκδοθεί εκτός ευρωζώνης να πληρώσουν στο νόμισμα της κάρτας τους.
Ποια είναι τα οφέλη για τις επιχειρήσεις από τη χρήση του Worldline Smart POS;
Το Worldline Smart POS είναι μια καινοτόμα tap to mobile υπηρεσία, η οποία επιτρέπει σε επιχειρήσεις-πελάτες της να μετατρέπουν το Android κινητό ή το tablet τους σε POS. Αξιοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, προσφέρουμε ένα σύγχρονο τρόπο πληρωμής ανέπαφων συναλλαγών χωρίς κόστος (μόνο με την προβλεπόμενη προμήθεια εκκαθάρισης των συναλλαγών), φέρνοντας κυριολεκτικά μία νέα εποχή στις συναλλαγές μέσω POS. Η υπηρεσία λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στην Ελληνική αγορά πριν από ένα χρόνο προκειμένου να δώσει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στις ανέπαφες συναλλαγές, που εξαιτίας του COVID αναπτύχθηκαν με ιδιαίτερη ταχύτητα, μετατρέποντας οποιαδήποτε Android συσκευή σε POS. Οπότε μιλάμε για μια λύση που μετατρέπει το κινητό, tablet ακόμα και PDA σε POS για να δεχτεί κανείς εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια συναλλαγές με κάρτες. Η λύση αυτή έτυχε θερμής αποδοχής από τις επιχειρήσεις και γι’ αυτό για εμάς στη Worldline είναι μια λύση που συνεχώς θα εξελίσσουμε προκειμένου να εξυπηρετούμε με το βέλτιστο τρόπο τις ανάγκες κάθε είδους επιχείρησης μικρής ή μεγάλης.
Σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω δύο νέες λειτουργικότητες της υπηρεσίας κάνοντας το Smart POS ακόμα πιο ευέλικτο:
- Φιλοδώρήμα: προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της εστίασης (café – εστιατόρια αλλά και delivery)
- Άτοκες δόσεις: προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες κλάδων όπως ηλεκτρονικού και ηλεκτρικού εμπορίου, DIY, επίπλων και γενικότερα να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στους τρόπους πληρωμής.
- Και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί το Worldline Smart POS ήρθε να καλύψει και τις ανάγκες του Ψηφιακού Ταχυδρόμου για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Συγκεκριμένα σύντομα κάποιος θα μπορεί να παραλαμβάνει τις αποστολές του και να πληρώνει ανέπαφα τον ταχυδρόμο του αλλά ακόμα και να πληρώσει τους λογαριασμούς του.
- Για το 2023 ετοιμάζουμε περισσότερες λειτουργικότητες κάνοντας το Smart POS ακόμα πιο ανταγωνιστικό. Άλλωστε το SMART POS αποτελεί μια πολυβραβευμένη καινοτόμα λύση φέρνοντας την Worldline Greece στις πρώτες εταιρίες της Ευρώπης που προσέφερε στους πελάτες της μια τόσο ευέλικτη εφαρμογή.
Αν κάποια επιχείρηση δεν έχει διαθέσιμο e-shop μπορεί να πραγματοποιήσει Online πωλήσεις μέσω των δικών σας υπηρεσιών;
Είμαστε εδώ για τις ανάγκες της Ελληνικής αγοράς. Οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί σημαντικά και αναμένεται αυτή η άνοδος να συνεχιστεί με μια εκτίμηση της τάξης του 8% σε ετήσια βάση για τα επόμενα 5 χρόνια, ξεπερνώντας το μέσο όρο 6% της παγκόσμιας αγοράς (source: ecommerce DB).
Αυτό πρακτικά οδηγεί κάθε επιχείρηση να αναζητήσει τρόπους ανάπτυξης online πωλήσεων. Καθώς αυτή τη στιγμή αρκετές εξ’ αυτών δεν έχουν αναπτύξει e-shop όμως μπορεί να είναι ιδιαίτερα δραστήριες στα social media ή να μπορούν να υποστηρίξουν τις πωλήσεις των προϊόντων που προβάλουν online τηλεφωνικά, ερχόμαστε να προσφέρουμε λύσεις όπως:
Το Payment Link μια υπηρεσία που διευκολύνει τις πληρωμές online με κάρτα. Αρκεί μόνο να δέχεστε από τους πελάτες σας: • Παραγγελίες από το τηλέφωνο. • Παραγγελίες με email ή από άλλο μέσο, π.χ. social media.
Μόλις ο πελάτης σας ενημερώσει για την αγορά που θέλει να κάνει από εσάς, δημιουργείτε και στέλνετε link με αίτημα πληρωμής για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Ιδανική υπηρεσία για συναλλαγές B2C και B2B.
Η υπηρεσία Payment Link επιτρέπει συναλλαγές B2C και B2B για επιχειρήσεις σε σημαντικούς κλάδους. Ενδεικτικά:
- Ξενοδοχεία
- Καταλύματα
- Rent a car
- Ακτοπλοϊκά εισιτήρια
- Ασφαλιστικές εταιρείες
- Eξόφληση λογαριασμών
Το Live Pay είναι ουσιαστικά η πλατφόρμα που λανσαρίστηκε πριν μερικά χρόνια με στόχο να εξυπηρετεί επιχειρήσεις με την μικρότερη πιθανή ψηφιακή εξοικείωση ή την λιγότερη δυνατή διαχείριση της διαδικασίας πληρωμής ή τις επιχειρήσεις που θέλουν να προσφέρουν ακόμα μια δυνατότητα πληρωμής στους πελάτες της. Με την υπηρεσία πληρωμών online Live-Pay η επιχείρηση απευθύνεται σε ένα ακόμα μεγαλύτερο κοινό και λαμβάνει πληρωμές online μέσω της πλατφόρμας μας για όλες τις χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες Visa, Mastercard και Maestro. Γρήγορα και εύκολα αποκτά πρόσβαση στην πλατφόρμα, δημιουργεί το εξατομικευμένο προφίλ της επιχείρησης και αμέσως μπορεί να δεχτεί πληρωμές μέσω καρτών online για τις υπηρεσίες και προϊόντα που παρέχει.
Πιστεύουμε ότι και το Live Pay έχει το δικό του κοινό και γι’αυτό αντίστοιχα για το 2023 ετοιμάζουμε το επαναλανσάρισμα της υπηρεσίας παρέχοντας ακόμα περισσότερες δυνατότητες.
Το κόστος προμήθειας για πολλά χρόνια αποτελούσε έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες στην επιλογή του συνεργάτη για την αποδοχή και εκκαθάριση συναλλαγών. θα συνεχίσει να είναι; Θα αλλάξει; Ποιους παράγοντες θα πρέπει να λάβει υπόψη του ένας έμπορος κατά την επιλογή συνεργάτη για την εκκαθάριση συναλλαγών με κάρτες;
Το τερματικό POS αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της επιχείρησης, της αλυσίδας αξίας του εμπόρου, όπως λέγεται, προσφέροντας ολοκληρωμένες – end2end- λύσεις.
Το % προμηθειών είναι ένας σημαντικός παράγοντας αλλά ο έμπορος αξιολογεί τώρα και επιπλέον παραμέτρους όπως η αξιοπιστία, η ασφάλεια, η διαχείριση πιθανών προβλημάτων και η βιωσιμότητα. Οι καταναλωτικές συνήθειες σε παγκόσμιο επίπεδο αλλάζουν. Θεωρούμε ότι οι πληρωμές μέσα από ηλεκτρονικά πορτοφόλια για συναλλαγές F2F σε καταστήματα αναμένεται να ξεπεράσουν τις συναλλαγές των μετρητών και των καρτών. Τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια παγκοσμίως αναμένεται να φτάσουν τα 4,8 δισεκατομμύρια μέχρι το 2025, κοντά στο 60% του παγκόσμιου πληθυσμού.
Για το λόγο αυτό, η επιχείρηση χρειάζεται έναν στρατηγικό συνεργάτη, όπως την Worldline Greece, που θα αξιολογεί τα δεδομένα της αγοράς και θα βρίσκει λύσεις που θα επιτρέπουν την απαραίτητη ρευστότητα και τις υγιείς ταμειακές ροές. Είμαστε δίπλα σε κάθε επιχείρηση με εξειδικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες που θα επιτρέψουν την ανάπτυξή της και θα τη βοηθήσουν να αποκτήσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που χρειάζεται για να λειτουργήσει.
Πως ορίζει η Worldline Greece τη σχέση της με τους πελάτες της;
Στην Worldline Greece στόχος μας είναι να χτίζουμε μακροχρόνιες σχέσεις αμοιβαίου οφέλους με όλους τους συνεργάτες μας, είτε πρόκειται για μια παραδοσιακή επιχείρηση, είτε για πολυεθνικές είτε για high tech start ups που κάνουν τα πρώτα τους βήματα.
Η κουλτούρα της εταιρίας μας προβάλει ως προτεραιότητα την συμβουλευτική υποστήριξη και όχι απλά την γρήγορη πώληση. Μέσα από αυτή την διαδικασία χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης κατανοώντας τις ανάγκες των πελατών μας πέραν της καθημερινότητας, στοχεύοντας στο να τους προσφέρουμε λύσεις που θα αναβαθμίσουν το συναλλακτικό και λειτουργικό τους μοντέλο.
Για παράδειγμα μέσω του Payment Link παρέχουμε στους εμπόρους του τουριστικού κλάδου πέραν από μια λύση είσπραξης απομακρυσμένων πληρωμών, μια ασφαλή λύση που περιορίζει σημαντικά την πιθανότητα αμφισβήτησης και ως επακόλουθο τα λειτουργικά έξοδα της εταιρίας.